تبلیغات
سایت شخصی مجیـد میــرزاده اول - مطالب مرداد 1393

درباره من

سایت شخصی مجیـد میــرزاده اول

درباره من بیشتر بدانید

سایت شخصی مجیـد میــرزاده اول

این وبسایت جهت تبادل اطلاعات در زمینه برق، الکترونیک، اتوماسیون، ابزار دقیق و همچنین اطلاع رســـــانی در مورد سایــــر علوم و فناوری های نوین جهت استفاده شما عزیزان ایجاد شده است.
هرچند، گاهی مطالبــی در زمینـــه ادبیات،مسائل اجتماعی و.. هم در وبلاگ منتشر خواهم کرد،مسائلی که شاید اهمیت دانستنشـان برای شما عزیزان کم نباشد !
در کل امیدوارم مطـالب این وبلاگ مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.


با تشکر
مجید میرزاده اول
MajidMirzadeh.ir
LinkedIn: www.linkedin.com/in/majid-mirzadeh-avval

گالری عکس

سایت شخصی مجیـد میــرزاده اول

گالری تصاویر برگزیده

تصاویر برگزیده به پیشنهاد ما

وبلاگ

سایت شخصی مجیـد میــرزاده اول

مطالب و نوشته ها

نوشته و مطالب من را دنبال کنید

نظرات ارزشمند خود را ارسال کنید

درباره سایت

این وبسایت جهت تبادل اطلاعات در زمینه برق، الکترونیک، اتوماسیون، ابزار دقیق و همچنین اطلاع رســـــانی در مورد سایــــر علوم و فناوری های نوین جهت استفاده شما عزیزان ایجاد شده است.
هرچند، گاهی مطالبــی در زمینـــه ادبیات،مسائل اجتماعی و.. هم در وبلاگ منتشر خواهم کرد،مسائلی که شاید اهمیت دانستنشـان برای شما عزیزان کم نباشد !
در کل امیدوارم مطـالب این وبلاگ مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.


با تشکر
مجید میرزاده اول
MajidMirzadeh.ir
LinkedIn: www.linkedin.com/in/majid-mirzadeh-avval

آخرین مطالب
نویسندگان
خلاصه آمار
  • بازدید کل:
  • بازدید امروز:
  • بازدید دیروز:
  • بازدید ماه قبل:
  • بازدید این ماه:
  • تعداد مطالب:
  • نویسندگان:
امکانات سایت

لوگو معروف شرکت ملی نفت کار کیست؟

جمعه 31 مرداد 1393 ، 09:29 بعد از ظهر

احمد میرزا درباره طراحی لوگوی شرکت نفت اظهار کرد: سال 63 بود که فراخوانی برای طراحی لوگوی شرکت نفت در روزنامه کیهان منتشر شد. پس از دیدن این فراخوان شروع به اتود زدن کردم و پس از حدود 9 طرح اولیه، به طرح نهایی رسیدم. زمان طراحی این لوگو، دوره‌ای بود که من به همراه مرتضی کاتوزیان و چند نفر دیگر در آتلیه «کارا» طراحی می‌کردیم و همین موضوع باعث شد این سوء‌تفاهم پیش بیاید که طراحی این لوگو کار آقای کاتوزیان بوده است. به همین دلیل چند وقت پیش بود که برای رفع شدن این سوء‌تفاهم‌ها فراخوان روزنامه و توضیحاتی را در صفحه شخصی‌ام در فیس‌بوک منتشر کردم.


این طراح همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه زمان طراحی این لوگو چند سال پس از پیروزی انقلاب بود، باید در طراحی آن مشخصه‌هایی را در نظر می‌گرفتم. از طرف دیگر این کار با طراحی برای شرکت‌های خصوصی فرق داشت و مربوط به یک موضوع ملی می‌شد. به کار بردن نمادهایی برای رساندن مواردی چون «نه شرقی، نه غربی»، «رشد صنایع نفت»‌ و همچنین «سوخت» باید در این طرح مورد توجه قرار می‌گرفت.



میرزا افزود: در طراحی این لوگو از فرم‌های اسلیمی استفاده کردم. در این طرح لوله نفت به کار رفته که از دو طرف به سمت چپ و راست و به صورت قرینه طراحی شده است. در این فرم‌های اسلیمی رشد صنایع نفت القاء می‌شود و یک لایه مستتر هم از همان لوله به سمت بالا وجود دارد که مسائل اسلامی و نه شرقی و نه غربی بودن‌ را می‌رساند.

احمد میرزا متولد 1323 است و از دهه 40 کار طراحی را به صورت تجربی آغاز کرد. او از همان زمان نقاشی هم می‌کشید و در آتلیه کارا به همراه مرتضی کاتوزیان و هنرمندان دیگر فعالیت هنری می‌کرد. لوگوی آتلیه کارا، شرکت سولیران، کمپوت‌ آبان و کارخانجات گلاب‌گیری از دیگر طرح‌های این هنرمند به شمار می‌روند.

Source:NIOC

عجیب‌ترین هواپیمای ناسا با سوخت روغن سرخ‌کردنی !!

دوشنبه 20 مرداد 1393 ، 07:28 بعد از ظهر


گریسد لایتنینگ (به معنی صاعقه چرب) نامی است که کارشناسان ناسا روی این هواپیمای عجیب و غریب نهاده‌اند. این هواپیما از سیستم پیشرانش دومرحله‌ای بهره می‌برد که 10 ملخ را می‌چرخاند.



این هواپیمای مدل 3 متری با نام کامل جی.ال 10 گریسد لایتنینگ به موتور دیزلی مجهز است که درون کابین هواپیما نصب شده و سوخت مشتق شده از روغن سرخ‌کردنی را برای تولید برق مصرف می‌کند. برق تولیدی نیز برای چرخاندن 10 موتور این هواپیما استفاده می‌شود که 8 تای آن ها روی بال‌ها و 2 تای دیگر روی بالچه‌های عقب نصب شده‌اند.

برای برخاستن هواپیما، بال‌ها و بالچه‌های عقب به وضعیت عمودی می‌چرخند و هر 10 موتور هواپیما، ملخ‌ها را با قدرت تمام می‌چرخانند تا هواپیما به هوا بلند شود و در هوا معلق شود. وقتی هواپیما به ارتفاع مناسب رسید، بال‌ها و بالچه‌ها به وضعیت افقی می‌چرخند و با استفاده از دو موتور انتهای بال به حرکت خود ادامه می‌دهد.

نخستین آزمایش این هواپیما به تازگی با موفقیت انجام گرفته و ناسا امیدوار است در آزمایش‌های بعدی بتواند با تکمیل این ایده به روشی اقتصادی و نوین برای کاهش آلایندگی کربن پروازهای تجاری دست یابد.


تماس با ما

سایت شخصی مجیـد میــرزاده اول

با ما در ارتباط باشید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

اطلاعات سایت

مدیر سایت: مجید میرزاده اول

تاریخ امروز:

با ارسال ایمیل ما را از نظرات ارزشمند خود مطلع نمایید

پست الکترونیک : Mirzadeh.Majid@yahoo.com